Japanska, besvikelser och löshår.

Rubriken reflekterar för det mesta vad min dag har handlat om. Gick upp ur sängen, seg i huvudet och seg i benen, men tanken på lovet höll mig uppe. Gjorde mig i ordning, håret blev inte riktigt rakt, plattången brände mig lite. Awesome. Sminket blev ovanligt djupt, men det fick det vara. Jag brukar ju inte sminka särskilt tunt heller. I taxin höll jag på att somna, jag hade inte såvit bra och jag blir alltid lika trött. Men jag kunde inte sova eftersom taxin körde som om den hade kidnappat oss, därför så var jag tvungen att hålla mig vaken för att inte spy i bilen. Åksjuka gillar vi inte.
Sen kom jag till skolan, alltid lika tråkigt, så gick jag in och rättade min japanska läxa, David sa förlåt för att han pekade fuck you åt mig. Jag nickade lite smått, men egentligen ville jag bara slå honom. Det mest irriterande var att när han sa förlåt så sa läraren/rektor, Agneta heter hon. Att jag måste titta på honom för nu var han så "duktig" och sa förlåt till mig. För helvete! jag blir så fucking irriterad! Han ska ju inte peka fuck you till mig! Och Agneta säger bara att han har ett "funktionshinder" och det betyder att han får göra vad fan han vill?! Jag har ett "funktionshinder" som gör att jag är vissa dagar! Och det får jag inte längre! För då blir det minsann ingen japanska! Medans han får göra vadfan han vill och inget straff blir det för honom! Jag vet att jag är äldre och borde veta bättre, men han lär sig ju ALDRIG! Så varför ska jag förlåta honom, han kommer ju ändå att göra samma sak igen. Så han är inte värd att förlåtas, inte enligt mig i alla fall.
Inte nog med det, jag kommer inte tjäna några mer pengar på min skola mer misstänker jag, de ska ha "jobb" på fredagar nu, och det är då vi tjänar pengar! Jag är inte i skolan på fredagar, då får jag hemundervisning eftersom jag ska komma in på Apelryd i Båstad. Tack som fan för den! Men mamma och pappa ska maila henne och kolla om hon faktiskt tänker det, jag kan ju ha hårt fel också. Hoppas det. JAG BEHÖVER PENGAR!
Japanskan idag var superkul! Jag lärde mig säga "Vad är det?" och lite mer japansk grammatik, sen hade Mizuho-sensei med sig en jättesöt apparat så att man skulle lära sig de olika japanska tecknen! Supergullig var den! Och jag tycker faktiskt att japanskan går bra! Om jag ska berömma mig själv så är jag bra på språk, det har jag fått från mammas sida.
Tack språkgen! <3
Nu ses vi dock inte förräns efter höstlovet, sorgligt nog, men jag får hoppas att Mizuho-sensei har det bra!
På vägen hem från taxin så var det bara helt slött, jag var helt jävla psykiskt utmattad. När jag öppnade dörren hemma kände jag likgiltighet, men också en liten längtan efter datorn, en sådan längtan har jag inte haft på rätt länge, så jag tog tillfället i akt och satte mig vid datorn. Kollade på löshår från happyhair.se som jag vill ha, det får bli syntethår, eftersom riktigt hår är för dyrt för mig, jag vill ha riktigt blont syntethår i så fall. Heldst löshår på tyg eller clip-ons, mamma ska fråga efter det imorgon hos frisören. Hoppas hoppas.
Jag tog en hyfsat lång dush efter det, dushar är så mysiga, men lite trånga också, och därför ganska läskiga. Jag gillar inte riktigt hur trång vår dush är, men jag får leva med det.
Och nu sitter jag här och skriver i dig min kära blogg. Har gett din URL till Sano nu också, nu har jag 4 läsare, om jag kan räkna. Jag ska nog gå ner och göra mig en kopp te och sitta och chatta med människorna ute på MSN.
Hej då kära blogg.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej söt, jag köper mitt löshår på salong safari i göteborg :)<3

2009-10-22 @ 08:32:57
URL: http://anxietycore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.