My history in Göteborg.

Dag: Tisdag.
Jag kunde inte somna så bra, gästsängen är väldigt hård, och jag kan inte somna så bra i övrigt, så jag var ganska trött på morgonen. Gick upp segt, men möttes sedan av min fasters trevliga leende. Jag fattar bara inte hur hon kan vara så positiv hela tiden. Jag kan inte ens vara positiv en hel dag eller kanske ens några timmar. Min lilla kusin Noa hade inte vaknat än, så jag gick och spelade lite på hans Nintendo DS som den nörd jag är. Deras soiffa är mjuk dock, så jag la mig i den och spelade lite Mario Party och hjälpte lilla Noa att vinna nya världar. Efter 30 minuter var det frukost, Noia hade vaknat och var mer hyperaktiv än vanligt, kanske bara för att vi var där. Han ska vara glad för att han har så mycket energi, medans min energi nästan inte finns. Till frukost blev det mackor och varm choklad, mysigt värre! Det var riktigt gott! Efter det var det dags för mig att fixa mig och göra mig i ordning. Tuperade håret, det har jag inte gjort på rätt länge så det failade, satte i mina cyberlox och sminkade mig. Efter det åkte vi iväg till Shock, där jag skulle träffa Hanne och några andra människor. Jag köpte ett par rosa lösögonfransar på Shock, dom var superfina. Hanne dök upp som från ingenstans och vi kramades och jag var faktiskt riktigt glad, glad är inte en känsla jag får varje dag, alltså äkte gladhet, så jag tog verkligen vara på den! Sedan kom en tjej som hetter Leontin, underbart namn! Och hennes kompisar, vi gick tillsammans in i Nordstan, Sara fick köpa ut en energidryck åt mig eftersom hemköp har satt någon jävla 15-årsgräns på energidrycker. GAAH! Men jag fick den ju ändå. Monstern höll mig uppe och gjorde så att jag orkade gå! Vi gick in i en massa butiker och skrattade väldigt mycket. Men roligast vcar ändå när vi skulle gå till emo-gräset som det kallades, det var riktigt mysigt där! Jag satt och sminkade mig och Leontin och jag insåg att människor kanske inte är så farliga ändå. Det var en jätttehärlig känsla! Leontin blev nöjd med sminket och sedan så intervjuade jag Inez som en blåst Fjortis. Awesome!
Vid 15:00 var det dags att åka hem, Leontin följde med oss och hon hjälpte mig att sätta fasst roliga saker i mitt hår, den frisyren var faktiskt inte så dum!
Efter Leontin åkt hem så såg jag bara på tv eller la mig i sängen, benen värkte, men det var så värt det. Så de fick värka på. Även om de skulle värka en lång tid framöver.

Dag: Onsdag
Som vanligt var jag seg på morgonen, vaknade lite senare än vad jag hade förväntat mig. Gick upp och åt frukost.
Jag besegrade min rädlsa med att bada idag, jag gjorde det faktiskt, badkaret var mysigt. Jag gillade det faktiskt!
Sen fick vi sushi! Det var så mums! Och sen hjälpte jag Noa på spel o.s.v
När vi var på tåget så skrattade jag och Inez nästan ihjäl oss åt allt möjligt, vi var uteliggare som fastnade på ett tåg, det var väldigt mysigt att sitta på golvet. Vi tråffade en snäll tjej på 18-år som hette Elvira, vi skrattade också väldigt mycket. Jag fick hennes msn och hennes bilddagbok. Det var snällt av henne!
Nu är jag hemma och längtar tillbaks. Men jag kommer tillbaks. Om två månader. Två månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.