Ny elev. Slut på deppighet. Hm?

Hejhej.
Idag kom det en ny elev till skolan. Julia hetr hon och är 15 år. Jag har träffat/sett henne några få gånger, det ända jag visste om henne var att hon rökte. Det visade sig faktiskt att Julia var en snäll person. Öppen är hon också och jag beundrar henne massor för det. Jag vill också kunna vara öppen och utåtriktad, jag har varit det en gång, för mycket längesedan. Jag slutade att vara utåtriktad när jag började i 7:an, jag kan fortfarande vara utåtriktad. Det vet jag. Men det är inte i jämförelse med vad Julia eller jag var innan. Innan kunde jag säga helt random saker till vem som helst, prata med vem som helst, och göra vad som helst med vem som helst. Nu är jag rädd för att prata med okända personer, säga fel saker, och göra saker med vem som helst. Jag vågar bara göra det med personer som jag vet känner mig och som jag litar på.
Hur som helst så kommer Julia och jag ganska bra överens och jag hoppas att det kommer att fortsätta vara så, men alla har två sidpr. Låt oss hoppas att Julia inte visar sin elaka sida mot mig och drar den över mig, för då vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra. Bortsätt från mig är hon den ända personen som är relativt mogen. Om man jämför med de andra eleverna i alla fall så är nog jag och Julia i särklass mognast.
Jag minns att Julia har kallat mig jävla emo en gång eller så, men jag hoppas innerligt att hon har mognat, och det verkar faktiskt som hon har det också, som person alltså.
Jag vet inte.
Det är en liten chans.
Men.
Jag kanske kan börja känna mig gladare i skolan om Julia är där, hon är så sprudlande och full av energi. Men hon har ju bara varit här en dag i och för sig. Men vi får hoppas att hon inte blir som David, för då stannar jag hemma.

Om vi går tillbaka till mig, ego som jag är. Så mår jag relativt bra nu för tiden. Jag är inte glad, men jag är inte jättedeppig heller. Jag är fortfarande i min neutrala period som kan vara i ungefär... högst 6 månader skulle jag tro. Jag har aldrig riktigt varit i en neutral period längre än 1 månad så jag vet inte riktigt hur länge de kan vara. Vi får se, jag vet inte om det är en bra sak eller en dålig sak att den varar länge.
Vi får se.
Jaja.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Emelie

hoppas ni kan bli vänner :)<3

2010-04-13 @ 14:41:46
URL: http://anxietycore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.