Två stycken munsår. Skolan startar. Deprissionen rotar sig.

Skolan började idag. Nu ska jag ha det i 18 veckor till. Roligt? Nej.
Jag höll bokstavligen på att börja gråta i skolan idag, jag orkar liksom inte gå i skolan, inte i vanlig skola, det är för mycket människor, också ska man passa tider och allt. Jag vet att jag går i specialskola där det bara är 6 personer, men jag trivs inte med dessa människor. Dom är snälla, kanske det, men det är inte kul att vara i skolan, men i och för sig, vilken 14-åring tycker så. Men jag känner bara att det hade vart så mycket lättare att få hemundervisning, då slipper man åka taxi fram och tillbaka och gå upp tidigt för att man ska hinna med den. Nu låter jag bortskämd, men det är bara det att jag gillar inte personerna på min skola. Men jag får i alla fall hålla ut till sommarlovet, jag hoppas det i alla fall. Jag känner hur deprissionen har rotat fasst, nu vill jag bara sova bort mig på vardagarna och slippa göra någonting alls. Det är ungefär så jag känner i vanliga fall. Allt dom pratar om är traktorer och hur man ska ploga och allt annat sånt. Intressant? Nej.
Men en god nyhet är att jag ska till Göteborg på fredag, det ska bli roligt! Egentligen så skulle vi åka på lördagen men jag åker upp dit med min storebror, så får jag vara i Göteborg lite extra. Då har Kawaii Design öppet, jag vet inte riktigt vad jag ska köpa än, men det kommer i alla fall inte bli några tråkigheter där inte!
Imorgon så ska jag till Maxi, det är väll lite kul, jag ska köpa ett lyckotroll till, fasst med lila hår, och ett par lösögonfransar. Då har jag i alla fall någonting att göra istället för att sova direkt när jag kommer hem, men sova är skönt, bara det att det gör så att jag inte kan sova senare på natten. Det är mindre bra. Men jag har inte alls problem med att vara uppe på natten dock.
Jag vet inte riktigt vad jag ska gå klädd i, kanske ett par mjukisbyxor, men jag känner mig så himla ovårdad när jag har mjukisbyxor på mig, men dock håller dom en varm och skön.
Jag kom jusst på att jag har läxa, vi läser universum just nu, det tycker jag är lite intressant, jag tycker att galaxer är mycket fina, de skimrar i alla möjliga olika färger och mönster. The Cats Eye galaxy, det är den som är finast enligt mig, kanske för att jag tycker om katter i allmänhet.
Nästa helg ska jag se Avatar med älskade Felicia, det kommer att bli skoj, eftersom vi ska se den i 3D, lite läskigt, men kul, det sägs att den ska vara mycket bra, den verkar det också. Jag är lite känslig för så högt ljud, så jag får nog ta med mig ett par öronproppar, så blir nog allt bra. Men det ska bli kul att gå på bio med dig, Felicia ♥
På torsdag ska jag till BUP, där ska jag träffa Maria, vi jobbar med vad jag vill ha för framtid och vad jag hade tänkt om mitt liv o.s.v. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, jag litar inte riktigt på BUP, efter allt dom har gjort mot mig, är jag inte riktigt säker på att jag kan anförtro mig åt dom igen, det kommer jag nog aldrig göra, dom försöker spela snälla, men jag kan nog se igenom dom. Det är deras mask, ett leende, men bakom masken gömmer sig ett leende, ett mycket elakt leende. Jag tror att alla människor har på sig någon mask, men vissa kanske inte tänker på det. Jag vet att jag har på mig en mask, den masken har jag själv tillverkat, det tog lång tid att göra den, men tillslut blev den klar. Människor visar inte sitt rätta jag direkt, alla har nog på sig masker, det finns EN ända person i hela vida världen som jag kan ta av mig masken för. Det är Felicia ♥ Jag hoppas att hon litar på mig och gör det också.
Detta inlägget blev mycket långt, men ibland behöver man få skriva av sig lite tycker jag.
Jag snodde en cigarett från min storebror idag. Jag vet att det inte var snällt, eller bra. Men jag känner att jag behövde röka, jag har ingen som heldst aning om varför, men helt plötsligt fick jag ett sånt sug efter det, så varför inte, min storebror behöver ändå inte dom, han klarar sig med sitt snus.
Jag hoppas att tiden går snabbt, jag vill ha vår och sommar, den kyliga vintern har varat länge nog nu, nu vill jag bara ha sommar. Men det är ju så, att när man har haft sommar ett tag, längtar man oftast tillbaka till vintern, men det behöver inte alla göra, men jag gör det i alla fall. Sedan när vintern kommer blir det tvärtom.
Nu har jag inget mer att skriva, egentligen kanske jag har det, men, jag orkar inte.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Såklart jag litar på dig <3

2010-01-16 @ 11:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.