Sommarjobb, hurra......eller?

Jag har fått sommarjobb, inte världens bästa heller. Jag sa ju till mig själv att jag skulle sluta drömma om Cubus, för det kommer aldrig att hända. Istället så ska jag dela ut tidningar i olika affärer. Det kommer att ta några timmar och jag kommer att tjäna uppmot 300 kronor. Det är ju bra. Men den ända nackdelen är att jag inte får se ut som jag vill. Jag måste se ordentlig och pryd ut, annars får jag inte. Det är för att jag representerar det företaget som har tidningen. Fuck that säger jag bara. Mamma har inget som helst tålamod med mig utan blir arg för minsta lilla och börjar klaga om sina problem. Jag anser att om jag ser ut som jag vill, så antingen tycker folk att jag är ful, duuh. Eller så tycker dom att jag är intressant och kan inte motstå att läsa tidningen. Jag kan inte vara "normal", jag har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag vill tjäna pengar, men jag vill inte gå och dela ut tidningar i 4 timmar. Varför är jag inte tacksam?! Det borde jag vara, men jag stör mig som fan på att jag inte får ha tuperat hår och smink. Men jag ska sminka mig ändå, men kanske i en lättare version.

Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jobbigt. Det är sjukt dåligt att man i dagens sverige inte får se ut som man vill -_-

2010-06-16 @ 18:00:21
URL: http://anxietycore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.