The sims 2

Jag har en sudden urge att spela sims 2 och sims 2 studentliv. Det är över ett år sedan jag spelade det nu och det är faktiskt ett väldigt roligt spel. Måste se till att skaffa det. Jaja, idag var det faktiskt helt okej, vi träffades vid graven där prästen sjöng en massa böner och hällde vin på graven. Jag vet inte riktigt varför man måste samlar 40 dagar efter inom grekisk ortodox, det har något med människans själ att göra. Jag fick låna mammas systemkamera och gå runt och ta bilder på min farmors gravsten som ligger 1 meter bort ungefär. Jag älskade verkligen min farmor, jag kommer ihåg allting med henne, hur hon såg ut, hennes lukt, hennes lägenhet. Jag kommer ihåg exakt allt. Varje gång jag vaknade så var hon alltid uppe. Hon gick alltid upp först och började göra frukost. Jag minns hennes undulater som gick promenader över borden för att plocka upp lite brudsmulor och gotta sig. Hennes koloni där hon odlade grönsaker, framför allt purjolökar, det gillade hon jättemycket. Farmor åt alltid purjolökar helt som dom var, hon skar aldrig upp dom eller något. Hon var helt underbar.
Men så kom cancern, den äckliga jävla sjukdomen och tog henne, to henne ifrån mig, jag hade behövt henne nu, behövt hennes leende och hennes kramar.
Hur som helst, efter visiten på kyrkogården så körde vi hem till pappas kusin som bjöd på mat. Jag märkte att de hade the sims 2 så jag satt och spelade lite, men inte så jättelänge. Jag och min lillasyster dränkte en hel familj, hehe. Men det var bara för att våran familj skulle ha huset. Men jag tycker nog att The sims 2 studenliv är roligare att spela. Där behöver man bara sköta om sin egen person. Hur som helst, efter den lilla datastunden gick jag och lillasyster ut och åkte skateboard. Det var läskigt, men ändå ganska roligt faktiskt, jag trillade inte en ända gång, och det är jag stolt över. Lillasyster trillade inte heller. Vi stötte på en katt som jag tyckte väldigt synd om, antingen så hade den precis varit i en riktig catfight eller så har den en dålig ägare, för det var fullt med sår på den. Ett sår var mycket stort vid örat, där den hade skrapat bort hela pälsen. Jag och lillasyster satte oss ner för att klappa den då den satt och strök sig på marken. Den betedde sig mycket aggressivt mot oss och lyckades riva mig en gång och lillasyster en gång också. Men jag klandrar den inte faktiskt, sedan så gick den iväg och det gjorde vi också. Efter lite mer skateboardåkande och en liten promenad så var det dags att åka hem.
Så nu sitter jag här och ska alldeles strax gå och fylla på mat och vatten till kaninerna.
Jag längtar som fan till göteborg, det är inte så många dagar kvar!
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.