Söndag. Tillbaka till verkligheten.

Hej. Mathea har sovit över hela helgen så jag har inte kunnat skriva. Men jag har haft en väldigt mysig och rolig helg.
P fredagen så kom Mathea hit, vi gick ner till en sjö och såg på när båda mina systrar badade. Jag fattar inte hur de kunde göra det, det var säker bara 4 grader i vattnet eller något! Ush och fy vad kallt det måste vara. Jag och Mathea nöjde oss med att doppa fötterna vilket var nog eftersom det bara slutade med att vi sprang upp och tog på oss skorna. Jag hade på mig ett långt linne och ett par hotpants och det förvånade mig faktiskt att jag gick ut så lättklädd, det har jag inte gjort på jag vet inte hur länge. Hur som helst så gick vi hem ifrån sjön och gick till Willys istället vilket var lika kul. Det var en ljummen och skön sommarkväll, sådana kvällar älskar jag.
Sedan så gick vi hemmåt och såg på One Missed Call 3:Final. Alla säger att det är den läskigaste filmen av alla tre filmerna som finns, men jag tycker faktiskt att ettan är mycket läskigare. Men det är ju nästan alltid så att ettan är den bästa filmen.
Vi somnade inte förääns klockan 4:00 och då somnade jag väldigt snabbt vill jag lova, sedan vaknade jag klockan 09:00. På lördagen var det jättefint väder så jag och Inez och Mathea bestämde oss för att gå till en affär som låg ungefär kanske 7 km bort. Det var en jättekul promenad och det var kul att komma ut, ännu en gång så gick jag i linnet och byxorna. Men linnet var så långt att det skulle kunna vara en klänning vilket jag inte har något emot alls. Det börjar bli grönt ute nu, äntligen, det tyder på att sommaren är påväg. Hur som helst, när vi kom fram till affären så köpte jag en blekning och ett paket tuggummi och bjöd Inez och Mathea på glass. Senare den kvällen så blekte jag håret såklart. Det är en av mina favoritsysslor. Mitt hår är typ vitt på visa ställen och kanske lite mörkare på underhåret och i hårbottnen. Mitt mål är att få platinablont hår detta året, och det kommer jag säkert att få. Det hoppas jag. Jag har hört att man kan sätta sig i solen och hälla citron i håret så bleks det. Det är ganska smart, men jag undrar om det funkar. Jag hoppas det, för då tror jag att jag kommer att pröva på det någongång under sommaren.
På kvällen så somnade vi klockan 00:40 på grund av att vi alla var helt slutkörda efter allt vi hade gjort. Det var skönt att sova eftersom vi sov ända till klockan 10 då det var dags att vakna.
Nu är det söndag och Mathea har åkt hem oturligt nog. Men vi har lovat varandra att vi ska åka till Gekås första helgen på sommarlovet, så det blir bra. Men nu måste jag återända till verkligheten och inse att det är skola imorgon. Men det är ju i och för sig bara 2 veckor till och sedan bär det av för sommarlov.
De sista 2 veckorna får jag stå ut med ändå.
Nej nu ska jag nog ta mig en liten tupplur, jag är slutkörd.
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

Photobucket Jag heter då CupCake och bor i Laholm i Halland med min familj. Japan är mitt drömland och jag ska bo i Tokyo när jag fyller 18. Just nu är jag dock 14. Jag bloggar bara för mig själv och inte för någon annan, om du känner dig deprimerad efter att ha läst denna blogg. Fortsätt inte då.